lørdag 17. desember 2011

-Det står ett TRE på badet!!


Silje: Ja..? Det må jo tørke.
Mannen: Ett tre!?!
Silje: Ja. Det skal stå i trappen.
Mannen: Lykke til. Det tenker jeg får stå lenge...
Silje: Jeg er gir det et forsøk.

Lyder har ikke rørt det. Utrolig nok, for jeg var forsåvidt enig med mannen i at det fort kunne bli plukket på. -Særlig med tanke på at det henger pepperkaker til pynt i det...





Jeg tok med meg en samekniv og kjørte ut i skogen etter mørkets frembrudd, satte på langlysene og hogde ned et tre (det var vesentlig større, jeg har moderert det litt...). Det står i en stor glasskrukke fylt med tørkede kastanjer, så jeg håper og tror at det står støtt nok.

Det er enkelt pyntet med englevinger, julesløyfer og pepperkaker.
En deilig pepperkakelukt siver imot en når en går ned trappen,
og hvis ikke det er julestemning så vet ikke jeg!


Her har vi hatt finfint besøk av broder'n og Nina. Igår hadde vi årets første pinnekjøttmiddag, og det var etterlengtet! Med en bergenser i hus har jeg gitt opp ribba til fordel for pinnekjøtt -også på julaften. Jeg tror ikke at jeg kommer til å angre på konverteringen. Pinnekjøtt er helt nydelig...


God lørdagskveld!


4 kommentarer:

Med kjæleik til livet sa...

haha ... kor koselig tre ....

her skulle du fått så mange tre du ville - i dagslys ;)

vi har også vært på trejakt i dag ..
med ymse resultat trur i

monikaklemma

Bettum Villa sa...

Stilig med tre i trappa da! Krysser fingrene for at det står støtt :).
Klem Madelén

Lina sa...

Hahahaha - du er så søt! ♥ Nydeleg fint var treet! Du ga meg ein god idè - me har òg ei kvit trapp, som treng litt julepynt der i "svingen" ;) Genialt!

Ja, pinnekjøtt er berre best, sjølv om ribbe er jo godt det òg.

klem til deg - frå Lina ♥

Anonym sa...

He, he, jeg synes jeg ser dere;) Men så flott det ble med et lite tre i trappa! Og jeg elsker ideen med å bruke pepperkaker som pynt. Flott!

Klem Anja

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...