tirsdag 13. desember 2011

Årets julehilsen...


...til barnehagetantene!

Ja, jeg vet at det ikke er politisk korrekt å kalle dem det, men for meg er det et utelukkende positivt ladet ord og jeg syntes det er så koselig! Dessuten jobber det ingen menn der...






En stor takk til dem fordi de gjør barnehagehverdagen til både Lyder og de andre barna trygg, omsorgsfull, morsom og lærerik! Lyder gleder seg alltid til å dra i barnehagen, og det er fint å vite at han alltid er godt ivaretatt.

Jeg har heklet en lykt til dem hver. Det er ut ifra samme oppskrift som jeg har vist dere tidligere, men denne gangen har jeg heklet en ekstra rad og avsluttet med en luftmaskekant helt øverst. På den måten skjuler man de "rillene" til lokket. Ikke det at det gjør noe, men jeg syntes dette ble enda finere.

Et tips er å kjøpe telys i gjennomsiktige "beholdere". Det gir enda finere lys i hele lykten!


Jeg har ikke bakt mye eller laget noe særlig julemat i år. Vel, hva gjør vel det når man får julematen servert på døren?! Tidligere denne måneden kom pappa med en stor pose med medisterkaker, og idag kom han med et ferdig stekt ribbe! Herlig, da blir det skikkelig julemiddag idag!

God tirsdag!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det ble. God ide, kanskje jeg må lære meg å hekle:O)

Elins reiseblogg sa...

Jeg har selv jobbet i barnhage og stusser hver gang jeg ser barnehagetante :) Det er liksom ikke korrekt! Men er så enig med deg, det er mye koseligere enn noe som helst annet! Så heldige de er som får disse kjempefine gavene da!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Det var en fin julehilsen å få :)

Sommerjenten sa...

Nydelig! Så snill du er! :) Kjempesøte var de :)

Ha en fin dag!

Klem Lene

Lina sa...

Så fint og hjertevarmt innlegg, Silje! ♥

Eg er sjølv førskulelærar, men skjønnar godt begrunnelsen din for å kalla "oss" barnehagetanter ;) Det var ein kjempefin tanke av deg å visa kor stor pris du sett på dei som ivaretar det mest dyrebare du har! ♥ Du er god du :)

klem frå Lina

Anonym sa...

Så herlig julehilsen å få! Det setter de nok stor pris på. De gjør en fantastisk jobb med å ta vare på skattene våre. Barnehagetante er et ord som gir meg positive vibber, men jeg tør allikevel ikke kalle de ansatte i bhg til lillegull det;)

Klem Anja

Unknown sa...

Så koselige lykter ♥
Heldige tantene;)
Jeg har og alltid kalt de tante, syns det er kos jeg;)

Så heldig du er, som får deilig mat levert på døra!!

Ha en fin kveld!

Klem Line

Ella sa...

Hei hei!
Så koselig og utrolig snilt gjort av deg. Tenker de setter stor pris på en slik tilbakemelding, for det er jo det det er :)
Ønsker deg en fin fin kveld, klem fra Ella

metanoia sa...

så utrolig fine de er :D

Anonym sa...

Så nydelige lykter! Du e flink. Det satte nok tantene stor pris på! Synd Lyder ikke e i min barnehage :-) Kos dere i førjulstiden. Klem fra farmor

Hild Mari sa...

Hipp hurra for tante Hanne og tante Janne og alle de andre:-) Flink du er:-)

Anonym sa...

Disse var superenkle å få til! Det ble fire på en kveld.....
Ga de også til "tantene" i barnehagen fordi minstejenta hadde sin siste dag på liten avdeling. De ble veldige glade for gaven så jeg tipset om den flotte bloggen din:)
Fortsatt god jul!
Charlotte :)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...